Receptek ételallergiásoknak

Ételallergia Online

Ételallergia Online

Üdvözöllek az Ételallergia Online blogján!

2015. május 26. - Ételallergia.hu

udvozollek_nyitokep_eoblog.jpg

Már gyermekként is allergiás voltam, akkor még csak növényekre és bizonyos gyógyszerekre. Az ételallergia miatt pedig 21 éves korom óta kerülnöm kell a következő élelmiszereket: fokhagyma, hagyma, hal, kapor, mogyoró, szója, szőlő, zeller, banán.

Ez nehéz feladat elé állított, ugyanis a magyar konyha (és a világ sok más konyhája is) hagyma-fokhagyma alapú, sok ételhez használunk zellert, kaprot; az ételízesítők mind tartalmaznak fokhagymát, hagymát, zellert és olyan adalékanyagokat, amelyeket nem mindenki fogyaszthat. Meg kellett hát tanulnom pörköltet, spenótot, leveseket és a többit főzni a fenti fűszerek nélkül, mert lemondani nem akartam róluk.

Miután beleástam magam az ételallergiával kapcsolatos irodalomba, kiderült, hogy a lisztérzékenység, a tej- és tojásallergia még az enyémnél is nagyobb gondot okoz, hiszen  alig van olyan éttermi, meleg- és hidegkonyhai, illetve készétel, péksütemény, amelyet fogyaszthatnak a lisztre, tejre, tojásra érzékenyek. Tanulmányozni kezdtem tehát, mit ehetnek sorstársaim, és mit nem. Elkezdtem vásárolni a nekik szánt termékeket, valamint alapanyagokat, és kipróbáltam, hogyan tudom a receptjeimet elkészíteni azokkal.

2006-ban indítottam az első oldalamat, az etelallergia.hu-t, ebben az évben jelent meg első szakácskönyvem, az Ételallergiások receptkönyve, amely az utolsó darabig elfogyott.

Receptjeimben a glutén, laktóz, tejfehérje, tojás, hagyma, fokhagyma, szója és zeller érzékenységre koncentráltam.

Célom az volt, hogy ínycsiklandó ételeket adjak közre szép, színes, gusztusos fotókkal, és hogy bebizonyítsam: mi, ételallergiások és táplálék-túlérzékenységgel küzdők teljes értékű életet élünk, és ugyanúgy élvezhetjük az ételek ízét, mint mások.

2017 januárjában indítottam az Ételallergia Online blogját, hogy közreadjam az elmúlt több mint tíz év legnépszerűbb ételeit és új meglepetés receptjeimet.

Szegedi Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://etel-allergia.blog.hu/api/trackback/id/tr317493518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása